Publicado por: MontePituco | 30/06/2010

O CASTRO DA LANZADA (II)

A mediados deste mes, nun artigo titulado “O castro da Lanzada”, falabamos xa desta interesante excavación arqueolóxica, que destaca pola grande envergadura do proxecto. Nestes últimos días estanse dando a coñecer os primeiros resultados, cun volume de achados espectacular, en cantidade e calidade. Faro de Vigo publicou unha entrevista con Xurxo Ayán: é un dos sete arqueólogos que avala a posta en marcha do Espazo Natural e Arqueolóxico dos Sete Camiños polo que DEFENDE O MONTE PITUCO -xunto con Lukas Santiago, Rafael Quintía e David Suárez- vén loitando nos últimos tempos, para garantir a conservación e posta en valor do monte, fronte á intención dos gobernantes de destruilo coa instalación dun polígono industrial. Co seu impresionante curriculum profesional, Xurxo Ayán amosouse receptivo á proposta que Lukas Santiago lle fixo para apoiar esta iniciativa a prol da cultura e do medio ambiente.

Precisamente, a respecto do xacemento da Lanzada, Xurxo Ayán destaca nesa entrevista a dimensión social do traballo arqueolóxico: que a cidadanía perciba a importancia de conservar os vestixios do pasado. Ogallá en Marín, insistimos, houbera unha sensibilidade semellante favorable á recuperación natural e patrimonial do Monte Pituco e o amplo espazo ao seu redor.

“…A nosotros nos interesa más la repercusión social y que la gente conozca lo que se está haciendo allí, que los resultados. Lo interesante es que la gente lo perciba como un recurso consolidado que tiene 2.000 años de antigüedad. Estamos en la zona cero del turismo estival de Galicia y tenemos un yacimiento con 2.000 años de antigüedad. Tenemos que proteger todo eso”. (Xurxo Ayán)

Hoxe La Voz de Galicia publica tamén unha reportaxe sobre este traballo de excavación arqueolóxica:

 

En efecto, o traballo de campo vaise complementar con charlas -11 en total- abertas ao público, que empezan mañá mesmo, 1 de xullo. O obxectivo desta iniciativa paralela, como explicou a organizadora das conferencias, Martina González, é “interactuar tanto co público interesado en Arqueoloxía, Historia e Antropoloxía como coa comunidade local, para facela partícipe das excavacións que se están levando a cabo e para potenciar a súa incorporación ao propio proceso de traballo”. Ata o mes de setembro, diversos expertos falarán sobre a recuperación patrimonial deste enclave, arte, historia… A continuación, o texto completo da nota de prensa.

Para el público general y con entrada libre

Mañana, 1 de julio, comienza el programa de conferencias organizado por el CSIC con motivo de las excavaciones en el yacimiento arqueológico de A Lanzada

– Hasta septiembre, especialistas en Arqueología, Historia y Antropología de diversos organismos y entidades impartirán una charla semanal los jueves en Noalla sobre temas relacionados con estas especialidades.

– Rafael Rodríguez Martínez, arqueólogo de la Diputación de Pontevedra y director de las excavaciones, inaugura mañana esta iniciativa con la ponencia “Recuperación patrimonial de O Campo d´A Lanzada”.

Santiago de Compostela, 30 de junio de 2010. El Consejo Superior de Investigaciones Científicas (CSIC) ha organizado un amplio programa de conferencias para el público general con motivo de las excavaciones que ejecuta en el yacimiento arqueológico de A Lanzada en el marco “Pousadas Xardín” (Diputación de Pontevedra).

El programa se inicia mañana, 1 de julio, con la ponencia sobre la recuperación patrimonial de O Campo d´A Lanzada a cargo de Rafael Rodríguez, arqueólogo de la Diputación de Pontevedra y director de las excavaciones. Habrá una conferencia semanal los jueves hasta finales de septiembre en la casa de los comuneros de Noalla a las 19.30 horas. La entrada es libre hasta completar aforo.

“En total, serán 11 ponencias a cargo de especialistas en Arqueología, Historia y Antropología del Laboratorio de Patrimonio del CSIC (Instituto de Estudios Gallegos Padre Sarmiento), la Diputación de Pontevedra, el Museo de Pontevedra, la Universidad de Santiago de Compostela, el Museo de Ourense”, explica Martina González, responsable de divulgación del Laboratorio de Patrimonio del CSIC y organizadora del programa de conferencias.

“El objetivo de esta iniciativa es interactuar tanto con el público interesado en Arqueología, Historia y Antropología como la comunidad local, para hacerles partícipe de las excavaciones que se están llevando a cabo y para potenciar su incorporación al propio proceso de trabajo”, señala Martina González.

Conferencias los jueves desde el 1 de julio al 30 de septiembre

La temática de las conferencias que, organizadas por el CSIC se celebrarán los jueves entre el 1 de julio y el 30 de septiembre, es muy amplia: desde una retrospectiva temporal de las diferentes intervenciones que se han realizado en el yacimiento de A Lanzada desde el siglo XVIII hasta las fortificaciones entre el Imperio Romano y la Baja Edad Media, pasando por los tópicos y perjuicios que hay sobre la Lanzada o el impacto que tuvo la minería del wolframio en Galicia en general y en las Rías Baixas en particular.

El programa de conferencias y ponentes es el siguiente:

– 1 julio: Rafael Rodríguez (Diputación Pontevedra): “Recuperación patrimonial de O Campo d´A Lanzada”.

– 8 julio: Buenaventura Aparicio (Museo de Pontevedra): “La Lanzada reinterpretada. Tópicos e prexuízos sobre unha paisaxe fortificada”.

– 15 julio: Manuela Costas (LPP-USC), Elías López (CSIC): “As formas costeiras como Patrimonio Cultural: as Rías Baixas”.

– 22 julio: Antonio de la Peña (Museo de Pontevedra): Escavacións arqueolóxicas na Lanzada realizadas polo Museo de Pontevedra”.

– 29 julio: Manuel Gago (USC, CCG): “Repúblicas de homes libres: fortificacións e atalaias entre o Imperio Romano e a Baixa Idade Media”.

– 5 agosto: Alfredo González (CSIC): “A Lanzada como centro comercial na Protohistoria na antigüidade”.

– 12 agosto: Paula Ballesteros (CSIC): “Arqueoloxía dunha paisaxe cultural: a Illa de Ons”,

– 26 agosto: Xosé Manoel Sánchez (Arquivo-Biblioteca Catedral de Santiago) “A Lanzada. Da alta Idade Media aos Irmandiños”.

– 2 septiembre: Leonardo González (Alicerce S.L.): “A época do wólfram nas Rías Baixas”.

– 9 septiembre: Carlos Otero (CSIC): “O proxecto arqueolóxico do castro de Castrolandín (Cuntis)”.

– 30 septiembre: Carlos Valle (Museo de Pontevedra): “A ermida da Nosa Señora da Lanzada e o arte románico no Salnés”.

En el blog www.alanzada.wordpress.com se pueden seguir los avances de la excavación en tiempo real, así como consultar el programa de actividades en torno al proyecto

 

Por descontado, recomendamos estas conferencias e asistiremos a todas as charlas posibles. Non sen certa envexa, porque a Comunidade de Montes de Noalla cede a Casa de Montes para acoller esta actividade, o que demostra o interese real deste colectivo por afondar na historia da súa parroquia, por potenciar todos estes descubrimentos e convertelos nunha fonte de riqueza para toda a vecindade. Polo contrario, cando se pretendeu que a xunta rectora da Comunidade de Montes coñecera o proxecto de creación do Espazo Natural e Arqueolóxico dos Sete Camiños, todo foron largas e desinterese; cando DEFENDE O MONTE PITUCO fixo un esbozo de toda a riqueza arqueolóxica que temos neste anaco de monte que os comuneiros ansían destruir cun polígono industrial para satisfacer os seus intereses económicos, pouco menos que desprezaron con frases do estilo “as pedras non dan de comer”. Que diferencia de sensibilidade e de amplitude de miras: Noalla versus San Xulián. Noalla na Champions League fronte a San Xulián, pachanga de afeccionados.


Responses

  1. Tiñan que tomar exemplo noutros sitios que sabemos que non teñen interese no seu pasado nin a súa cultura.

    Un Saúdo


Deixar unha resposta

introduce os teu datos ou preme nunha das iconas:

Logotipo de WordPress.com

Estás a comentar desde a túa conta de WordPress.com. Sair /  Cambiar )

Google photo

Estás a comentar desde a túa conta de Google. Sair /  Cambiar )

Twitter picture

Estás a comentar desde a túa conta de Twitter. Sair /  Cambiar )

Facebook photo

Estás a comentar desde a túa conta de Facebook. Sair /  Cambiar )

Conectando a %s

Categorías

A %d blogueros les gusta esto: