Publicado por: MontePituco | 23/05/2012

REPORTAXE SOBRE PEPITO MEIJÓN EN EL PAÍS

Reportaxe de Silvia R. Pontevedra en El País-Galicia: “El hombre que nació 4.000 años tarde“.

“…Era el hombre del saco. Una escultura de brazo fuerte, mate, gris, berroqueña, que se internaba en el monte, o se perdía en las rocas de la playa, buscando siempre las de más allá. Y desaparecía días, a veces bajo un puente o tras el muro del camposanto. Lo único que quería Pepito Meijón era piedra. Piedra para picar, porque solo escribiendo y dibujando en ella con la maceta y el puntero que llevaba siempre en el petate se comunicaba con el mundo”.

“…Pepito Meijón (1899-1980) no hablaba con nadie y murió sin explicarse. Cuentan que hubo un tiempo que asaltaba a las chicas, agazapado bajo uno de sus más importantes lienzos, el puente de la rúa Calzada, cercano a su casa. Pero otro vecino ilustre, Luis Almazán, asegura en un poema colosal que en una ocasión el propio Meijón dijo que “las piedras le habían gastado el falo”. Llegó un momento en que el cincel fue su único sexo, ya no había más apetencias. Y las sació en todas partes. Como un grafitero, pero siendo, como le han dicho, “petroglifero”.

“…Entre sus infinitos elementos cósmicos, sus animales, sus mensajes religiosos, apocalípticos, megalíticos, repetía muchas veces las esvásticas (símbolo primitivo y universal, antes que nazi), y las referencias a Franco y la Falange, no se sabe por qué, porque opinar, de palabra, no opinaba”.

“…Lo llamaban loco, pero 32 años después de su muerte, en Marín aún surgen admiradores de José Meijón Area que se encienden en el debate, que piden respeto para el artista incomprendido y misterioso, que reivindican su espíritu y aseguran que no era un demente, sino un hombre que vino al mundo, por error, 4.000 años después de lo debido”.

O nome de Pepito Meijón volveu estar de actualidade estes días a raíz dun desprendemento de terras a carón do regato de Xesteiras, que deixou ao descuberto unha lousa vertical de pedra gravada con múltiples esvásticas que se lle atribúen ao “petroglifeiro” marinense por antonomasia. Quizais porque daquela se puideron considerar figuras escandalosas, ignorando que a cruz gamada, moito antes que emblema nazi, tivo outros significados benévolos -como por exemplo símbolo indio do Sol-, o caso é que o penedo permanecía tapado baixo toneladas de terra, pedras e vexetación.

DEFENDE O MONTE PITUCO súmase a quen reivindica -de momento máis coa boca pequena que publicamente- o recoñecemento á singularidade deste persoeiro. Noutra localidade, noutra rexión, mesmo noutro país, unha personalidade pintoresca como a de José Meijón tería merecido cando menos un estudo da súa vida e da súa obra, a catalogación do seu legado, e algún tipo de acción de posta en valor como recurso cultural ou mesmo turístico. Pero se por algo se caracteriza Marín é pola falta de iniciativa ou, peor aínda, a ausencia de apoio a quen ten iniciativas. Iniciativas que, ante a desidia, se perden no esquecemento ou, no mellor dos casos, migran a outros territorios máis fértiles onde atopan a receptividade que se lle nega na vila propia.

Non obstante, en DEFENDE O MONTE PITUCO vimos difundindo dende hai xa tempo a proposta -ambiciosa, mais ao mesmo tempo realista- da comisión técnica que impulsa a creación do Espazo Natural e Arqueolóxico dos Sete Camiños: un roteiro que abrangue os concellos de Marín, Pontevedra e Vilaboa, percorrendo diferentes elementos prehistóricos (petroglifos e mámoas) catalogados, vestixios etnográficos e, tamén -porque forman parte do patrimonio contemporáneo- as singulares marcas rupestres que Pepito Meijón -cincel e maceta en ristre- deixou en diferentes partes do monte.

Ogallá esta reportaxe que vén de publicarse en El País tivera a difusión oportuna para xerar máis coñecemento arredor deste veciño que, tolo ou lúcido, deixou literalmente unha pegada imborrable na paisaxe marinense. E ogallá que non caia en saco roto o proxecto do Espazo Natural e Arqueolóxico dos Sete Camiños, que lle brinda a José Meijón o recoñecemento que, por necesade ou ignorancia, lle negan outros.

[MÁIS INFORMACIÓN: “RESPECTO PARA PEPITO MEIJÓN“]


Responses

  1. Reblogged this on La cueva de basojaun.


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