Publicado por: MontePituco | 08/06/2010

ERASMO VIRTUAL, LUIS PRESENCIAL

Por fin puidemos agradecerlle verbal e persoalmente a Erasmo o que moitas veces puxo por escrito no foro marinenses.com: o seu posicionamento a prol da conservación do Monte Pituco e a súa firme aposta pola ubicación dun polígono industrial noutra ubicación, con maior proxección de futuro e menor impacto ambiental. Foi posible grazas á iniciativa do Ateneo Santa Cecilia, que invitou a este profesor marinense da Universidade Carlos III de Madrid a impartir unha charla sobre o adverso contexto económico actual e a súa repercusión no noso ámbito autonómico e local.

Malia que moitos coñecemos por primeira vez a quen está detrás -ou diante, segundo o punto de vista- deste peculiar alter ego, atopamos nel unha persoa cercana e conversadora, coa que se poden compartir ideas ou non pero, en calquera caso, cunha sólida e contrastada bagaxe documental en todo canto expón.

Na súa conferencia, á que non faltaron concelleiros da oposición -os do goberno socialista estaban nunha charla paralela con Carmen Gallego que se celebraba na biblioteca e os do goberno nacionalista non sabemos onde estaban mais tampouco cremos que fora relevante averiguar o seu paradeiro naquel intre- volveu insistir na necesidade de inxectar credibilidade, optimismo e ambición na cidadanía marinense e na súa clase política: para optar a un polígono industrial potente e de envergadura que capte investimentos, por que non, ao nivel das grandes corporacións, por que non, tamén de rango internacional. Por iso calificou de “birria” o estudo do Bloque sobre as necesidades de chan empresarial e advertiu que os 300.000 mil metros cadrados de capacidade que puidera ter un posible polígono no Pituco non só non abondan para satisfacer as necesidades a 25 ou 30 anos vista, senón que ademais se trata dun espazo que presenta serias dificultades a nivel ecolóxico e topográfico.

…E non podemos estar máis de acordo, Erasmo-Luis, pero unha cousa son os plantexamentos obxectivos, e outra, os intereses, no sentido enrevirichado da palabra que, non por máis ocultos resultan menos evidentes. Dende DEFENDE O MONTE PITUCO non deixaremos de atacar a actitude enrevirichadamente interesada da Comunidade de Montes, cuxo presidente por certo, estaba moi atento en primeira fila.

Erasmo de Marinenses versus Luis Grandal: outro Erasmo, de Rotterdam, neste caso, célebre humanista dos séculos XV-XVI, contribuiu a legarnos unha valiosa fortuna de proverbios de orixe grega e romana. Un deles pódeselle aplicar a este veciño que vén de perder o seu anonimato virtual: Erasmo-Luis é unha sorte de rara avis. Non sabemos se estoutra lla debemos ao legado recompilador do teólogo holandés, pero podería ser perfectamente factible: Non se pode comulgar con rodas de muiño. Velaí as grandes contradiccións de quen sobe a carros dos que non leva as rendas, vaia isto en alusión a quen aparentemente goberna na nosa infausta Casa de Montes.

Grazas, Luis, por compartir en persoa o que Erasmo comparte na rede. Ata próximos capítulos de Rurales e Urbanitas.


Responses

  1. Permíteme amiga Monte-Pituco hacer hincapié en la figura de este personaje llamado Erasmo- Luis, Luis- Erasmo tanto monta monta tanto, los dos igual de geniales profesionales y que como tu bien afirmas se podrá estar o no de acuerdo en la generalidad de su pensamiento pero yo no voy a negarle su absoluta coherencia así como el amor que profesa y siente a su tierra y a la villa que le vio nacer,
    y afirmo con total rotundidad que Erasmo podrá estar físicamente en cualquier punto del universo pero su alma siente y pertenece a esta tierra. Y lo asevera alguien que como él está integrado laboral y socialmente en una población alejada de su tierra natal y que no siente ese apego por sus orígenes, por ello quizás valoro esa querencia que él demuestra.

    Algún ingenuo piensa sino que Erasmo dedica su tiempo a Rurales y Urbanitas y la dedicación que ello conlleva -que nadie mejor que tú como colega puede estimar-por carecer de asuntos que ocupen su tiempo?
    no amigos, Erasmo no es persona ociosa y por supuesto gallego- marinense hasta la médula como el que más, ese estigma no se lo arrebata nadie.

    • Ante todo, muchas gracias por la visita a este blog y por plasmar en él tu opinión, que es bienvenida. Comparto el comentario y, por experiencia, doy fe de lo difícil que es cumplir con las obligaciones profesionales y no dejar tampoco de lado compromisos personales como el que Luis-Erasmo tiene con el foro Rurales y Urbanitas, y que en mi caso, de un tiempo a esta parte, consiste en este modesto blog.
      La cuestión del apego o desapego a la tierra daría para un largo intercambio de impresiones. Y algo se comentó durante el coloquio posterior a la charla: quienes después de formarse académicamente o prepararse para desempeñar un oficio, optan por buscar oportunidades fuera. Desde luego, es una opción respetable y admirable; las circunstancias influyen en el camino a tomar. Hay caminos de ida, de ida y vuelta, y de no retorno.
      Pero también están quienes intentan abrirse camino en su propia tierra, no por comodidad ni falta de ambición, sino por el afán de aportar, devolver a la tierra al menos una pizca de lo que ésta nos da y contribuir en lo posible a forjar más futuro. A veces es un esfuerzo frustrante, otras resulta alentador; las dificultades que a unos hunden, para otros representan un estímulo. Somos marinenses y seguimos en la brecha, para lo bueno y pese a lo malo.


Deixar unha resposta

introduce os teu datos ou preme nunha das iconas:

Logotipo de WordPress.com

Estás a comentar desde a túa conta de WordPress.com. Sair /  Cambiar )

Google photo

Estás a comentar desde a túa conta de Google. Sair /  Cambiar )

Twitter picture

Estás a comentar desde a túa conta de Twitter. Sair /  Cambiar )

Facebook photo

Estás a comentar desde a túa conta de Facebook. Sair /  Cambiar )

Conectando a %s

Categorías

A <span>%d</span> blogueros les gusta esto: