Publicado por: MontePituco | 12/06/2014

CHEGA A CALOR, AUMENTA O RISCO DE INCENDIOS

Ás portas do verán, e o Monte Pituco -e o monte veciñal de San Xulián, por extensión- semella un polvorín, cheo de vexetación que medrou a pracer “grazas” ás abundantes chuvias dos últimos meses.

NUNCA nunha asemblea da Comunidade de Montes se falou de medidas de prevención contra incendios. NUNCA de cuadrillas de limpeza de camiños, parcelas ou cortalumes. Aprobouse a principios de ano un convenio de cesión dun número considerable de hectáreas á Brilat e NUNCA se falou de destinar unha parte dos cartos que xenere ese acordo ao mantemento do monte.

En lugar diso, o que se oíu dicir aos responsables da directiva é que os comuneiros que tiveran interese en asfaltar pistas ou que precisaran algunha obra concreta, que acudiran á Comunidade de Montes para facer a proposta ou, o que é o mesmo, pedir a súa realización cos cartos de todos.

Por iniciativa propia, a Comunidade de Montes de San Xulián NUNCA deu a coñecer nin informou sobre a existencia de ningún plan para evitar que o monte arda. E non será por falta de perigo: as lapas rondaron nos últimos anos nos montes veciños de Salcedo e Lourizán. Se o Monte Pituco librou, e se librou o monte veciñal de San Xulián, debeu ser pola intercesión dalgún santo ou santa celestial. Haberá que encomendarse ao Altísimo novamente, porque a calor comeza a apretar con temperaturas próximas ou superiores aos 30º, e aquí non se ve preocupación por esta problemática nin se perciben trazas de imitar os traballos que noutras parroquias xa se levan realizando dende hai tempo para preservar a súa masa forestal.

La Voz, 8 de xuño de 2014.

Tres parroquias tendrán vigilancia especial este año para evitar fuegos

Saiar, Xesta y San Xoán de Poio destacan en la comarca por sus incendios

“…Algunas voces cuestionan esta nueva figura creada por la Xunta y con la que se persigue reducir el número de incendios en estas zonas. Es el caso de la Organización Galega de Comunidades de Montes Veciñais. Uno de sus portavoces, Claudio Quintillán, sostiene que con esta medida se obvia una relación de parroquias que no han ardido en los últimos años y que tienen arbolado. «Dalgún xeito quedan desprotexidas e esa desprotección pode convertilas en obxectivo dos incendiarios», dijo. Desde este colectivo también ponen en entredicho que se «criminalice» a estas zonas cuando «non hai unha investigación a fondo». El dispositivo de lucha contra los incendios del 2014 es casi el mismo del año anterior. Son 5.767 las personas que lo conforman en la comunidad, pero desde la Organización Galega de Comunidades de Montes ven negativo que «só 1.700 sexan profesionais»”.

A xestión das parroquias de alta actividade

“…Vaise multiplicar a acción policial, tanto en intensidade de medios como no que atinxe ás liñas de investigación das causas. Por outro lado, vaise facer unha completa radiografía do conxunto de actividades que se desenvolven no medio forestal nese espazo. Avaliaranse as actividades extractivas-mineiras e de aproveitamento de recursos renovables (madeira, pastos, caza) e en xeral todo tipo de actuacións que necesiten control da vexetación que o uso delictivo do lume poida abaratar. Analizaranse tamén a totalidade das axudas públicas relacionadas con estas actuacións e aproveitamentos que se tramiten neses territorios. É posible que nalgunha destas parroquias haxa que realizar accións ou investimentos estruturais para ordenación de usos no monte, pero que ninguén pense que vai haber unha especie de «premio» económico en forma de investimentos públicos polo feito de estar neste ránking tan negativo”.

[Tomás Fernández, Secretario xeral de Montes: “A xestión das parroquias de alta actividade”]

José Manuel Suárez: Comuneros de Saiar

“Ya tienen concedida una subvención para desbrozar 20 de las más de 700 hectáreas de monte comunal. Saiar tiene contratadas todo el año a cinco personas -cuatro peones y un tractorista- para mantener las pistas y las márgenes en buenas condiciones. Los fuegos intencionados se suceden cada año, a pesar de que no hay problemas conocidos con comunidades lindantes y que apenas hay animales, más allá de caballos salvajes. «Temos a xente preparada e os medios. Contamos con batelumes e un tractor con cisterna co que suministramos auga aos camións da Xunta».

Francisco Couselo: Comuneros de Xesta

«Gestionamos 2.485 hectáreas y desde el 2008 fueron dos o tres los fuegos», apuntó. Francisco Couselo añadió que otros incendios se originaron en la provincia de Ourense y se extendieron después a A Lama. Remachó que una de las funciones de su junta es la lucha contra los incendios. «Solicitamos anualmente subvenciones para desbroces y somos de las pocas zonas donde comuneros, ganaderos y cazadores vamos juntos, de la mano -subrayó-. Tenemos el perímetro totalmente delimitado y el ganado que pastorea en extensivo controlado». Este verano estrenarán un tanque de toma de agua y tienen previsto solicitar a Medio Rural ser concello piloto en zona de pastoreo”.

La Voz, 2 de xuño de 2014.

Las guardianas de San Vicente

La comunidad de montes grovense está encantada con las vacas cachenas que cuidan sus montes. Los limpian, los vigilan y generan ingresos

«Fan un traballo impresionante», explica el presidente de la entidad, Jesús Otero Pombo. Mantienen los terrenos limpios de maleza y, además, generan ingresos. Las ocho vacas que viven en San Vicente han tenido ya siete terneros, dos de los cuales han sido subastados. La comunidad ha conseguido ingresar alrededor de 750 euros por cada uno de ellos. En San Vicente lo tienen muy claro. «A Administración tiña que fomentar proxectos coma estes e dar axudas para meter aos animais nos montes».

“Hace ya algún tiempo que se han convertido también en un atractivo turístico. Explica Otero que los autobuses que van a Siradella paran al encontrarse con estos animales de llamativos cuernos. Y raro es el turista que no se hace una foto con las nuevas guardianas de San Vicente”.

 


Deixar unha resposta

introduce os teu datos ou preme nunha das iconas:

Logotipo de WordPress.com

Estás a comentar desde a túa conta de WordPress.com. Sair /  Cambiar )

Google+ photo

Estás a comentar desde a túa conta de Google+. Sair /  Cambiar )

Twitter picture

Estás a comentar desde a túa conta de Twitter. Sair /  Cambiar )

Facebook photo

Estás a comentar desde a túa conta de Facebook. Sair /  Cambiar )

w

Conectando a %s

Categorías

%d bloggers like this: